Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



måndag 8 november 2010

Ta tag i saker!

Japp, en sån dag idag där jag ska ta tag i saker. Trassel saker som grämer min lilla hjärna. Det tar emot lite att ringa runt för att få klarhet i krångliga saker med den beryktade F-kassan. Det är inte lätt att vara arbetsgivare ibland... Men det kommer kännas underbart efteråt!

Det är väldigt vackert här på Lyckhem just nu iaf. Solen ligger så lågt hela tiden och så är det frost överallt så det får sånt härligt skimmer. Underbart med fint väder. Och det hade vi ju hela helgen då vi hade folk här. Super mysigt va det att först ta hand om ett gäng som firade mammans 60års dag och sen ta emot par som ville komma hit och novembermysa. Jätte kul var det, och väldigt skönt att inte behöva ha någon personal utan att det bara va jag och Herr Pensionat som jobbade. Nu har vi ju världens underbaraste personal som är bäst på alla vis, det är inte det. Men att bara få vara med min egna Herr Pensionat och inte behöva agera arbetsgivare är väldigt skönt ibland!

Kram
Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar