Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



fredag 5 november 2010

Nu är vi tillbaka!

Från en underbar och behövlig semester. Fy bubblan vad vi har latat oss, badat oss, solat oss, ätit, sovit och framförallt umgåts hela familjen dygnet runt utan avbrott.
Att åka en såndär kryssning med Royal Caribbean var ett mycket bra val av oss. Vi kunde aktivera oss dygnet runt om vi ville, men vi kunde även bara vara vilket vi oftast va.
Men det tål att betonas, jag besökte gymmet en gång under kryssningen och tränade så svetten rann. Jag fick lite ångest över att vi åt dygnet runt och knappt rörde oss :)
Nu är vi som sagt tillbaka och vandrarhemmet är fyllt av glada 60års firare som avnjöt en 3 rätters middag här igår kväll. Frukosten är precis färdig då brödet pep i ugnen att nu är det 98 grader, så nu väntar jag bara in gästerna.

Däremot är det inget surdegsbröd i dag, surdegarna är döda! Det hände faktiskt innan vi åkte då Herr Pensionat glömde mata dom, hemska människa! ;)
Men han har en i frysen men som tydligen skulle ta ett tag att väcka upp så vi få nöja oss med vanlig jäst idag.
Men det doftar underbart vilket fall.

Kram
Ullis


2 kommentarer:

  1. Vad fina ni är! Hoppas ni hade en riktigt skön semester!

    / Jeanette

    SvaraRadera
  2. Ooooh, vilket galagäng!

    SvaraRadera