Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



måndag 15 november 2010

Julbord i skärgården!

Det är kul att det är sådan efterfrågan på vårt julbord. Första året vi hade julbordet var vintern 2005. Vi diskuterade då vad vi skulle göra för att vårt julbord skulle sticka ut i mängden. Vi bestämde då att först och främst skulle allt va hemlagat. Inga halvfabrikat! Det enda som vi ÄNNU inte gör själva är prinskorven.

Efter första året fick vi väldigt mycket beröm och folk var överförtjusta i maten. Då sa vi till varandra att om några år ska vårt julbord vara så eftertraktat att folk ska behöva ringa i september för att ens få plats.
I år hade vi hälften av platserna kvar i september!

Få se om jag är bättre på att låta er följa med i julförberedelserna i bloggen i år.

Jag ska verkligen försöka!

Kram
Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar