Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



onsdag 10 november 2010

Just nu gråter jag!

Pensionatsvärdinnan gråter av lycka i skrivande stund. Det är som i reklamen för trisslotter (förrutom att den lilla detaljen att jag skulle bli rik är utebliven) plötsligt händer det!

För 2 år sen gjorde jag herr Pensionat något jätte dumt. Vi köpte ett bokningssystem. För att göra en lång historia kort så innebar denna dumhet att det kostade oss multum. Jag har gråtit, vart arg, hysterisk och gråtit igen. Jag har fått samtal av gäster som försökt boka på internet men inte förstått sig på detta system som hör ihop med bokningssystemet.
Det hänger sig, buggar sig och ringer man support så får man ett ärrendenummer så återkommer dom.... några månader senare! Jag har till och med ett ärrendenummer kvar sen sommaren 2009 som jag har släppt för jag orkar inte bråka mer. Problemet som dom inte löst är att det kan överboka via nätet.... känns som om det borde ligga lite högre i prioritet.
Så till alla er som funderar på SPECTRA SYSTEMS, don´t do it!

Men nu har vi, eller snarare Herr Pensionat, har hittat ett system efter letande på nätet. Jag har precis pratat med en tjej som jobbar där och vi har lekt runt en timme i deras system och jag överdriver inte när jag 10 gånger under den timme vi pratade fårgade om det verkligen var så lätt.
Och allt ingår, det kostar inte 7000kr extra för att få den svartaboxen installerad. Nä, här ingår det OCH vi behöver inte ens ha en svartbox här utan den är hos dom!!

Som sagt, Roomservice I love u!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar