Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



torsdag 11 november 2010

En sorgeklump i magen.

Idag är det begravning. Känns inge roligt för personen som lämnat oss har gjort det för tidigt och jag känner med hans familj. Herr Pensionat har växt upp med familjen och vill gärna ta adjö så det är klart jag följer med.

Men på Lyckhem händer det grejer. Äntligen åker dom hemska duschkabinerna ut ur vandrarhemstoaletterna och ersätts med nya fräscha duschväggar. Nu är det slut på detta skurande på dessa gamla kabiner!

Sen håller jag på och försöker ställa om min lilla hjärna på jul. Julpynt, julgodis och julstämning. Det är 2½ vecka kvar till första sittningen och jag är mentalt fortfarande kvar i juli så det krävs lite arbete :)
Jag funderar på att ta en insperationsresa till Ikea där det tydligen har vart jul sen en månad tillbaka, eller mitt favoritställe som finns i min hemstad, Fulleröhandel! Det ska jag. Ska bara berätta det för Herr Pensionat.

Sen har jag en liten plan. Jag låg nämligen i soffan igår i hemsk huvudvärk och slötittade på tv. Det var förkväll, har inte sett det förut, och där hade dom en tävling att man fick handla för 35.000kr under programmets gång. Jag och Herr Pensionat kommer sällan in till stan, ingen av oss är några shoppingfantaster så detta skulle passa oss ypperligt. Om några veckor söker dom ett par som vill ha hjälp med julhandeln!!! Jag ska söka och jag har lyckats övertala Herr Pensionat att ställa upp i att springa runt med gynning och göra bort sig i TV.
Jag behövde bara påminna honom hur det brukar va när vi ska julhandla.
Detta sker någon dag innan julafton då julborden är avslutade.
Det är då alla är som mest stressade och trängs och är otrevliga och köerna är lika långa som på Ullared.

Nu ska jag bara övertala TV4 oxå!

Kram
Ullis

1 kommentar:

  1. Ullis, jag bakade lussbullar i förrgår och lyssnar just nu på julmusik!! :) ska hem till Storis i eftermiddag så tänkte också ta en tur till Fullerö då.. operation imorgon så efter det blir jag ju stillasittande ett par veckor.. :( KRAM och lycka till idag. och pussa Mulle från mig

    SvaraRadera