Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



onsdag 24 november 2010

Morgonstund!

Grabbarna ligger fortfarande och sover medan jag sitter i soffan med laptopen och lyssnar till vinden som viner. Hunden ligger uppkrupen vid min ena sida och teet rycker på den andra. Skönt med en egen lugn stund på morgonen innan julstöket kör igång igen.

Det går riktigt bra, oförskämt bra. Det kan bero på att jag har lämnat över dessertbordet till Herr Pensionat. Jag har gjort knäck, pepparkakor, nougatcrisp och idag ska jag göra saffran biscotti. Så det mesta är klart från min sida.
Vandrarhemmet ska pyntas lite mer och sen ska jag ut i skogen om en liten stund och plocka mer mossa.
Aaron kom hem med en påse från dagis som han plockat! Dom är helt underbara på Aarons förskola. Inte bara för att barnen får plocka mossa :) Men det är så underbar personal och stämningen bland alla (läs:9st) barn är så härlig.
Jag ska berätta mer om förskolan Piggskutan.

Igår var jag till Norrtelje Brenneri och hämtade julsnaps och glögg. Vi provade glöggen igår och den var underbart god. Kryddad med äpple och rönnbär. Ett hett tips att införskaffa, fast jag är osäker på vart ni kan köpa den förutom på Arlanda. Så ni får komma hit eller åka till Arlanda helt enkelt!

Var även förbi Musko rökeri för att hämta lammkorv och julskinka. Det var ett äventyr i stormen på oplogad smal skogsväg! Men jag och min vita blixten till bil fixade det galant.

Nu ska jag ut med hunden innan baket ska ta fart och barn ska till dagis.

Kram Ullis

2 kommentarer:

  1. Går att be dem beställa hem på systembolaget också om man är nyfiken på glöggen. Inget för mig. Jag dricker helst saftglögg.. Snart kommer vi och provsmakar all julmat, får se om vi klarar längre än till sillen i år.... Saknar er
    Kram och puss

    SvaraRadera
  2. Hej Tove! Men dom har samma glögg utan alkohol. Det ska du få när du kommer tjockis!
    Du äter ju för två så du borde kunna ta dig till kotungan i alla fall. ;) Jag smakade revbenspjällen igår. Mmm mm mmm

    Saknar dig. Å du, skaffa FB!!

    Kram

    SvaraRadera