Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



onsdag 17 november 2010

Destination Roslagen!

I går var jag först på kursen för kvinnligt företagande. Projektet heter QUL utveckling. Kom på att jag glömt skriva det!
Det var väldigt givande och satte igång många bollar i mitt huvud.
Sen när det var slut skyndade jag vidare till Åkersberga för att gå på seminarium om Destination Roslagen. Missade mycket av dagen men hann till en mycket inspirerande föreläsning av Julian Stubbs, det är han som står bakom strategin "Stockholm-the capital of Scandinavia" som säkert många av er har hört någonstans, någon gång.
Efter det var det en föreläsning om Värdskapet, det kan ni läsa mer om här. Väldigt intressant och bra föreläsare även om jag förstår att det inte kan vara lätt att komma upp efter Julian Stubbs som var lysande!

En mycket inspirerande dag helt enkelt och trött var bara förnamnet när jag kom innan för dörren 23.30 och stupade i säng.

Precis när jag somnat blir det ett jäkla liv i vardagsrummet och då har den nya familjemedlemmen vid namn Mulle rykt ihop med den tillfälliga familjemedlemmen som är svärfars fina (läs adhd) hund som bor en vecka hos oss.
Tumult utbryter och slutar med att Herr Pensionat har fått ett par kattklor i foten och blöder och vår första familjemedlem hunden Erik är super rädd och ligger under täcket och fiser.

När lugnet lägger sig somnar jag äntligen som en klubbad säl.

Nu ska jag göra en målkedja som jag fick lära mig på kursen igår. Få se om jag vågar lägga ut den här!

Kram
Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar