Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



söndag 21 november 2010

Baka baka liten kaka!

Ja det här med att skapa julstämning går ju sådär. Igår bakade jag pepparkakor med spotify inställt på julmusik. Började väl arta sig lite när det doftade nybakta pepparkakor i hela köket, tills Herr Pensionat kommer in.
"Dom är alldeles för mjuka, sänk temperaturen och kör dom längre"
Sagt och gjort. 10 minuter senare så dricker vi kaffe och generösa pensionatsvärdinnan bjuder på det jag skapat.
Herr Pensionat: "Dom är alldeles för hårda, du har kört dom för länge..."

Kram
Ullis

2 kommentarer:

  1. haha Henrik känner sig hotad i köket!! :) säker på att de är supergoda.. kram!!

    SvaraRadera