Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



fredag 26 november 2010

Dagen D

Japp ikväll lägger båten till vid bryggan och 40 glada julbordsgäster stiger av för att vara dom första som får prova årets julbord.
Jag är färdig förutom 2 sorters tryfflar som ska göras här på morgonen efter att jag vart i Älmsta och lämnat Aaron hos farmor och farfar och köpt grädde. Det tog slut igår!

Igår hissade vi granen i manngårdsbyggnaden oxå. När jag skriver hissa så menar jag hissa :) Bildbevis kommer!

I natt sov Aaron utan blöja för andra natten i rad. Vi har inte tänkt att stressa på den processen utan tänkt att när blöjorna börjar vara torra på mornarna är det dags. Men nu när mitt och Herr Pensionats huvud är helt insnöad på julbord glömde vi att köpa blöjor, två dagar i rad.
Men det har alltså funkat super.
Jag pratar med Aaron när han somnar att han inte har blöja på sig.
Sen när jag går och lägger mig tar jag upp en liten slapp Aaron som gnussar sitt ansikte i min nacke.
Jag drar ner de små pyjamasbyxorna och sätter en fortfarande helt slapp Aaron, på toaletten och efter någon sekund hör jag skvalande.
Han är så duktig min kille!
Sen kan han hela ekorren satt i granen om jag hjälper till lite grann.
Så, nu har jag fått skryta lite om trollet.

Sen kan jag ju även meddela att det inte funkade med katten Mulle. Han var super gosig och trevlig men hade nog vart i det vilda lite för länge. Stackars Erik var livrädd så fort han såg Mulle.

Det får bli en liten kattunge istället.

Nu ska jag packa Aarons väska och åka till Älmsta!

Kram
Ullis


1 kommentar:

  1. Duktiga Aaron.
    Det funkar nog bättre med en kattunge. Då förstår Erik att den inte är farlig.

    SvaraRadera