Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



torsdag 9 juli 2009

Trots!

Vid matbordet... Aaron drar i duken.
-aj aj Aaron... pedagogiska mamman..
Aaron drar i duken igen.
-Aj aj Aaron, då får inte du vara med.
Aaron sätts ner på golvet. Han blir arg, rullar runt, gråter och tycker säkerligen att jag är världens hemskaste mamma.

Aaron kommer tillbaka, lite gladare och flirtar med sin lite halvt irriterad mamma.
Så han får komma upp igen.
- Vill du kanske ha lite vatten.
Aaron får vatten, han fyller hela munnen. 2 sekunder senare står det en fontän ur Aarons mun, å han tittar trotsigt på mig.
- Usch Aaron, så gör man inte.
Jag lyfter upp Aaron och i farten får han med sig duken, självklart, allt åker ut på duken....

Härliga trots!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar