Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



torsdag 2 juli 2009

Hamburgare och färskpotatis, en höjdare!

Det känns redan som om vi är inne mitt i sommaren. Men detta är bara början! Nu vet vi ju inte hur länge värmen får vara kvar, men det är inte bara värmen som gör att det känns som i slutet av Juli och inte början. Så här mycket folk brukar vi inte ha så här tidigt. Det är jätte kul och ännu mer bokat har vi framöver. Men idag hann jag faktiskt med att sola för första gången. Låg å stekte mitt bleka skinn i ca 20min, sen var jag rastlös... typiskt när jag är uppe i varv. Så jag vankade av och ann och beslutade mig till slut att ta cykeln ner till bryggan och ta årets första dopp. Jag vet, jag bor 300m från havet och har fortfarande inte badat när vi är inne i juli, STORT rospiggs varning på mig. Rospiggar badar nämligen inte, hittar man en som kan simma så är det ovanligt ;)


Väl nere insåg jag att om jag hoppar i nu så kommer jag inte komma upp pga no sign of a badstege, man undrar ju vad det är för personer som driver det där pensionatet, att dom inte ens har en badstege på bryggan!

Anledningen är faktiskt att vi inte har fått nyttja bryggan till bad förrän denna sommar pga konstiga tolkningar av vårat servitut. Så en sak till att skriva på listan, badstege så jag slipper känna mig som en rospigg! Så jag doppade mig till armhålorna. Sen var det dags att köra bagaget till gästerna som skulle med båten till Stockholm.


Nu står jag här halv svettig och saknar min son. Dagarna känns ibland långa när han är på dagis så mycket. Jag vet att han har det super bra där och personalen är verkligen världens bästa, han vill knappt åka hem när vi kommer och hämtar honom. Men jag saknar honom iaf.


Nu ska jag förbereda för att öppna restaurangen och servera mat, hamburgare med färskpotatis går som smör i solsken!


Kram Ullis

Aaron är en smula missnöjd då hans fina keps är borta som han fått av mormor.
Det enda vi hittade som ersättning är Henriks gamla keps från
sisådär 79 :)
Om "någon" kommer hit från stan får denna någon gärna
inhandla en ny keps ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar