Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



onsdag 29 juli 2009

Det där med kebabpizzan!

Det var en dag i våras. Innan högsäsong. I samma period som jag och Henrik började med vårat tomatkrig. Denna dag hade jag och Henrik jobbat i vår trädgård tillsammans, jag hade grävt jordgubbsland och Henrik planterat syrénhäck och rosor. Han höll även på att försöka förinta en stubbe som stod mitt i trädgården. Han var helt hysterisk över denna stubbe som ej ville försvinna från vår mark. Så till sist gav han upp och byggde in stubben i sten, det såg ut som en en gammal brunn, bara det att det var fyllt med jord och inte vatten.
- Här ska sås! Utbrister Henrik som har under vårens lopp utvecklat en viss mani för det här med att så frön. Jag har faktiskt inte haft det lätt med små mini krukor överallt och ingenstans. Gränsen gick iaf till sovrummet, om jag inte funnits i Henriks liv hade det utan tvekan stått krukor längs sängramen med små nerstuckna blompinnar med små snören omsorgsfullt knutna runt de sköra stjälkarna.

Iaf, denna vår dag hade vi slut på frön! Så det var till att packa sig in i bilen med barn och hund för att åka till stor stan... Norrtälje!
Å när vi ändå är i storstaden så måste vi ju handla igen allt som vi inte handlar de månader vi knappt lämnar ön. Det blev faluröd färg, klockradioapparater till pensionatsrummen, plastbyttor, pajformar, tekannor, muggar å femtioelva grejor till.
Väl i kassan tar familjen pensionat fram stora plånboken...
Bara det att familjen pensionat inte insett att deras VISA kort har gått ut i datum.
- Ojdå, utbrister jag, var det därför vi fick nya på posten häromdagen...
Arg blick från Henrik..
Jaha, så det var till att skrapa ihop alla kontanter, å kort vi hade nå pengar på. Resultatet blev att vi klarade betala våra åtaganden men nu hade vi ju inte några pengar till blomfrön! Hemska tanke!!
Nu råkade jag en 100 lapp i bakfickan. Jag hade mina tankar på att köpa med mig en kebabpizza hem.
När man bor som vi gör så är hämtmat ingen vi är bortskämda med, så denna kebabpizza kändes nästan som en hägring, ni vet i filmer när huvudpersonen vandrat i Saharaöknen i 24 timmar och hittar ett vattenhål.. så känner jag mig när jag ser ett snabbmatställe ;)
Å det var precis så det var med denna kebabpizza, en hägring.
- Å, en 100lapp, perfekt Ullis, då kan vi köpa på oss lite blomfrön iaf!! Å vad bra, kebabpizza, äh den njutningen är ju över på en kvart. Tänk dessa frön vad vi kommer njuta av dom i flera veckor. Dom kommer blomma så vackert bla bla bla bla *pratar för döva öron*
Men ja, vem vinner. Om inte frö-fetischisten. Så vi åkte hem med tomma magar å några fröpåsar. Detta var i våras, början av maj. Nu är det slutet av juli... och NU först blommar dessa frön....Å vad jag njuter.... ;)

Go natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar