Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



onsdag 8 juli 2009

Härliga väder!

Jag är fortfarande bestämd. Jag tänker inte klaga på vädret. Jag lyckas inte alltid, men jag kommer på mig själv.
Imogon lovar SMHI 30-50mm regn under dagen och 19s/m vid kusten närmst Ålandshav.. Coolt, blåst och störtregn, det älskar jag. Å då ljuger jag inte. Det finns inget häftigare än naturenskrafter. Vi har några gäster som känner lika som jag, för dom har hyrt cyklar imorgon för att åka ner å titta på "stormen", det heter tydligen kuling när det är 19s/m fick jag berättat för mig när jag i min iver sprang runt till alla och berätta att - Snart är stormen här, håll i hatten och stäng fönsterluckorna.... Det är sant, jag sa så till en gäst, hon tittade lite konstigt på mig :)

Go natt i kulingen!

Kram
Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar