Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



måndag 10 januari 2011

Var är snöskyffeln!

Tack vare plusgrader börjar all snö rasa ner från våra tak. Det är ett väldans dundrande och brakande hela tiden. Erik blir skogstokig och fattar inte varför vi inte bryr oss att någon är utanför hela tiden :)

Den enda snön som inte ville falla var precis ovanför vår ytterdörr. Det liksom hasade ner sakta sakta som ett täcke och vägrade släppa taget från taket. Till sist blev det som en sport att ta sig in och ut. Få se om jag får ett ton med snö över nacken nästa gång jag öppnar dörren.
Så till slut bestämde sig jag och Herr Pensionat för att täcket måste ner... så vi börjar kasta snöbollar... inget händer. Till sist tar Herr Pensionat till med hårdhandskarna och kastar iväg snöskyffeln mot den hängande massan.....


Snötäcket- Pensionatsvärdarna 1-0

2 kommentarer:

  1. Skaffa en skyffel med längre skaft ......;-)

    TurboThomas

    SvaraRadera
  2. Hejsan, välkommna till Skärgårdslyan! Hoppas ni lägger upp en annons, och väldigt fin blogg du har =)

    SvaraRadera