Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



lördag 15 januari 2011

Inspirerad!

Ibland sätter det igång en konstig process inom mig. Vet inte hur jag ska förklara den utan att låta som en toka.

Men jag satt och drack kaffe med Herr Pensionat för en liten stund sen. Så tog jag ner kokboken som är skriven av Per Moberg. Det är både recept och en bok om honom själv. Jag har kommit kanske halva. Men helt plötsligt så får jag en slags kick. En känsla av att jag kan åstakomma vad som helst. Den enorma pappershögen som jag tänkt ta itu med i eftermiddag känns lätt som en plätt, samtidigt har jag lust att baka bröd, laga råraker, städa hemma, fotografera de vackraste bilder och framkalla i enorm storlek och sätta på väggen, jag vill ta in pianot och spela de mest underbara melodier, jag vill skriva en bok, inreda vårt pensionat och sen åka till Ica för att köpa lördagsgodis och sen skicka ett brev till alla som betyder något för mig, kanske lägga i en liten hemmagjordpresent. Sen vill jag sjunka ner i soffan ikväll med Herr Pensionat och dricka ett glas vin och le över allt jag åstakommit en vanlig lördag.



Foto Henrik Ahrnborg




Tänk vad lite läsning i Per Mobergs bok kan göra!

4 kommentarer:

  1. Åh, jag har också den boken! Riktigt bra =) Men än så länge har jag dock inte fått samma inspiration som du! Hoppas den dyker upp =) Puss!

    SvaraRadera
  2. Per Morberg heter han !!!!!!inte Moberg!!!!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår precis. Jag drabbades av samma sak med boken "Lenas och Göstas bok - om konsten att njuta livet" av Lena och Gösta Linderholm. Recept blandat med reseskildringar, dikter och bilder. Du är alls ingen toka.

    SvaraRadera
  4. Sanna, jag kan ju erkänna att jag inte fick mycket gjort, jag köpte lördagsgodis iaf! Men det är skönt när man får den där inspirationen och tack Lena, jag kanske bara är lite toka :)

    Per Morberg självklart! ber omursäkt, det borde jag ju kunnat se själv med tanke på att hans bok låg brevid mig...

    SvaraRadera