Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



torsdag 6 januari 2011

Nu får det vara nog!

Med att vara ledig från bloggandet. Det här går inte. Jag går runt och skriver blogginlägg i min hjärna säkert 4 gånger om dagen. Jag har gjort jätte fina kollage om det gågna året. Jag har skrivit ett roligt inlägg om nyår och ett ännu roligare inlägg om vildsvinsjakten som slutade med en underbar nyårsmeny med vildsvin som maincourse. Jag har tagit bild på all mat men Herr Pensionat förbjuder mig att lägga ut dessa bilder... jag förstår honom, jag har en kass kamera. Jag hoppas på att Jens lägger ut sina bilder istället. Han var nämligen Köksmästare på nyårskvällen och vi andra hans slavar. Vi hade alltså stängt på nyår för allmänheten och körde alldeles privat istället.

Det blir tyvärr inga bildkollage, vi är nämligen på väg till Uppsala hela familjen. Eller som Aaron säger, stora Stanen. Det säger han även om Norrtälje......
Det bästa han vet när vi kommer in till Uppsala är att åka rulltrappa. Upp och ner, ner och upp. Sen är det inga problem att gå å shoppa med Aaron. Han är så betagen av alla människor, alla skyltdockor och affischer och ja, allt. Så han går snällt efter mig med halvöppen mun och bara tittar :)

Men nu ska vi iaf in till stanen. Jag ska bara gå ut med Erik och ta med alla matafall som ligger i en hink i skafferiet och hälla ut det till vildsvinen. Sen ska jag packa lite för vi ska sova i stanen. Sen imorgon ska vi bada på fyrishov! Där har inte jag vart sen jag var tonåring, på badet alltså. Där hängde jag och mina tjejpolare minst en gång i veckan under högstadieperionden. Vi köpte inträde till simhallen så smög vi oss in till äventyrsbadet, väldigt busigt. Det är väl det mest busiga jag gjort i mina tonår. Det och dricka folköl ;)

På återseende!

Kram
Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar