Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



torsdag 28 januari 2010

Det är inte alltid en dans på rosor...

...att vara Pensionatsvärdinna! Idag önskar jag att jag jobbade på ICA, dels för att ICA affärer är ofta väldigt trevliga, men framförallt för att jag hade kunnat sjukanmäla mig idag. Min dunderfökylning tyckte det var lämpligt att ta det en nivå till så i skrivande stund sitter jag med ett papper under näsan och hör absolut ingenting, helt igen svullet! Trodde att det skulle ha gett sig idag.
Men jag kan inte sjukanmäla mig. Det är bara att dra på mig täckbyxorna å ge mig ut i den härliga storm som jag själv har önskat mig. Här ska bäras möbler, bäddas sängar, putsas glas och bestick, skuras toaletter och göras fint i matsalen!
Hela kroppen skriker något helt annat, men det är ju tur att jag hör så illa så jag inte hör den!

FÖRE

EFTER


Vad tycks?
Kram Ullis

2 kommentarer:

  1. Tack för en fantastisk helg! Vi kommer gärna tillbaka till ert mysiga ställe!

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Synd att vi inte fick höra av er sång... kanske nästa gång!
    Ni är så välkomna igen :)

    SvaraRadera