Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



onsdag 6 januari 2010

Bära sängar i minusgrader!

Vi är ju inte ensamma om att uppleva denna kyla som har slagit till! Igår kväll, efter vi kom hem efter en trevlig avslutningsfest för firandet av Björkö 600 år som varade hela förra året, kände vi att kylan även började krypa in i vårt hus. Med varsinna täcken satt vi alla tre i soffan och tittade på Mrs Doubtfire, underhållande! Både jag och Aaron somnade i soffan. Vid 4 tiden väcker Henrik mig för att meddela att han inte kan sova då han är orolig att det ska frysa ute i pensionatet då det var -25. Inne hade vi 14 grader! Så han beger sig ut i sin parkas i den kalla natten för att elda på i pannen, min hjälte! Själv somnade jag om så sött. Detta är en förmåga jag har, jag kan verkligen somna var som helst, när som helst, hur som helst bara jag vill. Jag har "peppar peppar" aldrig svårt att sova. Jag är dessutom väldigt svår väckt. Jag var vekligen orolig på riktigt innan vi fick Aaron att jag inte skulle vakna när han skrek på nätterna. Men det gjorde jag, och gör fortfarande, för det mesta. Ibland misstänker jag att det är Henrik som buffar på mig :)
Det hade fryst iaf, så Henrik hade haft rätt känsla i magen. Men det verkar inte vara någon större fara då Henrik satte på värme i tid.

Nu är rummen färdig målade! Så vi lassade på sängarna på vagnen och Bosse startade troget och körde i väg dom till annexet. Henrik håller på och monterar just nu och jag och Aaron ska göra lite värmande snacks till mellis. Imorgon beger jag mig till Uppsala och ska handla upp hela IKEA känns det som. Inköpslistan är färdig gjord på IKEAS hemsida och ja... Lyckhem bilen lär bli full! Om ni ser mig irra runt där inne får ni gärna hjälpa mig att packa bilen! :)

Frys inte ihjäl där ute!

Kram
Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar