Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



söndag 24 januari 2010

I en annan del av Skärgården!

Ja här sitter jag, med themuggen i ena handen och Henriks nybaktabröd med ägg på i den andra, och förbereder mig på ytterligare ett friskispass. Det bär emot en aning då mysbrallorna, soffan och en chipspåse känns mer nära till hands. MEN jag ska inte svika min vän som känner likadant, det är alltid bra att vara två när man bestämmer sig för att börja träna!





Igår hade vi 60års firande här på Lyckhem för en av Ö-borna. Det bjöds på härlig buffé, dryck och sång och framförallt livemusik av gästerna som tagit med sig sina instrument. Mysigt och trevligt. Framförallt är det himla kul att känna det här enorma stödet jag och Henrik har av alla som bor här ute. Att ni tycker det är så kul att vi finns gör att det blir ännu roligare att hålla på!





Men nu gott folk får ni ta er hit och äta av vår goda mat som jag bara tjatar om hela tiden!





Lördagen 30 januari

kan Ni boka bord hos oss på Lyckhem för en härlig upplevelse i matväg.
Välj mellan en 3-rätter eller 2-rätters där vi har utvalda viner som passar.
Fortsätt sedan kvällen i Puben med en kall öl
eller varför inte en värmande Irish Coffee.

Ring 0176-940 27 för att boka
begränsat antal platser!

Välkomna
Önskar

Ulrika
&
Henrik




SMAK AV VILT
Lyckhems skagentoast på kavring toppad med sikrom

Örtstekt Renfilé med paltsernakspuré,


trattkantarellsky och rårörda lingon

Vår egen äpple och havtorns
glass med chokladkaka


355kr



KLASSIKERN
Grillad biff med klyftpotatis,, pepparrotsbearnaisésås


och en uppfriskande sallad

Ost-tallrik från Väddögårdsmejeri

295kr

Om ni inte bor i trakterna så finns det möjlighet att övernatta i våra nyrenoverade vandrarhemsrum där ni sover i sköna bäddade sängar och sen kan njuta av vår goda frukostbuffé
395kr/vuxen
Ha en skön söndag!
kram
Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar