Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



fredag 8 januari 2010

Våra förebilder!

Här var jag och Henrik på vår mini semester i sensomras. Helt underbart ställe och vi har pratat flera gånger om att återvända. Vi hittat förebilder i både personerna och stället.
Googlade runt lite nu på kvällningen efter att ha halvtittat på Let´s dance och tyckt synd om mig själv i kubik då jag drabbats av en förkylning. För att tänka på annat, än att det är himla typiskt att jag ska bli förkyld nu en dag innan vår skidsemester, googlade jag som sagt runt för att hitta inspriation och glädjeämnen via intranätet. Då kom jag plötsligt på att jag hade för mig att Hammenhögs Gästgiveri, likt mig, bloggade. Så jag tog mig dit och hamnade, i mitt sinne, tillbaka till vår vistelse. Underbar miljö, trevliga personer och jätte god mat. Jag tror jag och Henrik satt flera timmar i deras matsal och bara njöt, sög in atmosfären och pratade om hur vi skulle aplicera deras tänk hos oss. Å vi åt å vi drack, å vi drack lite till å vi bara kopplade av.

De hade det vi vill uppnå med Lyckhem fast i lite annorlunda tappning. Så vi kommer garanterat tillbaka och jag rekomenderar verkligen alla att åka dit. Och läs deras BLOGG och deras andra BLOGG.

Hittade jag inspiration? Verkligen, att det finns männsikor som mig och Henrik därute i vårt avlånga land både inspirerar och värmer och framförallt stillar oron att vi är ute på djupt vatten. Klara dom klara vi... eller?

Tycker jag mindre synd om mig själv? Det vette 17, jag är lite väl bra på det ibland... att tycka synd om mig själv ;)

Go natt!

1 kommentar:

  1. Förkylningar går över. Och det gör vintern också. Det är bra att tycka synd om sig, det brukar inte vara så många andra som gör det.

    Vi blir väldigt glada när vi läser om oss på din blogg. Ni är alltid välkomna tillbaka.

    SvaraRadera