Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



onsdag 3 februari 2010

Att skida eller inte skida!

Oj vad snö det är ute! Jag har nog inte upplevt en sån här vinter sen jag var liten. Nu har jag tänkt i över en månads tid att jag ska köpa längdskidor. Det är ett roligt kompliment till sparken! Med sparken är jag ju lite begränsad då det sandas så mycket överallt och att det inte funkar i skogen. Men med skidor kan jag ta mig överallt.
Men varje gång jag tänker på att inhandla skidor så tänker jag "nä nu har snön legat så länge så den försvinner säkert vilken dag som helst, så står jag har med mina nya skidor och lång näsa" Eftersom jag har tänkt så i över en månad så är ju risken stor att min farhåga besannas.
Men jag kanske ska slå till i morgon när vi ska in till Stockholm på möte.

Jag hade tänkt att erbjuda mig att köra imogon till mötet, Herr Pensionat kommer sätta morgonkaffet i halsen!!

Kram
Ullis

1 kommentar:

  1. Klart att du ska skida vännen. Det är ju jätteskoj och mysigt. Saknar dig. Puss puss

    SvaraRadera