Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



måndag 8 februari 2010

Båtluffa i norra Stockholms Skärgård!

Nu har vi fixat det. Projektet är i hamn och den 1 juli kommer första turen från Refsnäs brygga gå av stapeln. Det känns jätte kul att tillsammans med Fejan, Arholma Nord och Enskär sjötransport kunna erbjuda er möjligheten att ta er ut i skärgården och sen hem igen.

Båten kommer gå 2ggr om dagen, en förmiddagstur och en eftermiddagstur. Tidtabell kommer så snart SL har kommit ut med sin tabell, det kommer nämligen att passa med bussarna in till Norrtälje.

Vi har länge tyckt att det är katastrof att det inte går att ta sig mellan Ö-arna här uppe i norr med båt. Till slut kände vi att ska det hände något så får vi ta tag i det själva. Så tillsammans med de ovannämnda företagen har vi alltså gått ihop och finansierar själva en båtlinje, där ni förbokar er plats. Ni kan alltså ta er från Refsnäs, som ligger 15min från Norrtälje och en bit innan Kapellskär, ut till oss eller Fejan eller Arholma över dagen och äta god mat, eller kika på utställningar och muséum och sen hem igen.

Men framförallt tycker jag att ni ska prova vårt båtluffarpaket. För 1350kr/person får ni 3 dagars Ö-luff med boende hos oss. 3 helt olika ställen men helt fantastiska på sitt sätt.
Arholma med havets som närmsta granne och äventyret runt knuten!
Lyckhem med närhet till både hav och lummiga skogar och god mat och dryck!
Fejan med den berömda skärgårdskrogen precis vid vattnet och spelningar och fest nästan varje dag!

Eller, varför inte lyxa till det och låt oss servera dig middagen på alla ställen, lakan och städningen ordnar vi och varje morgon står frukosten serverad 2750kr/person

Så snart onlinebokningen är igång så länkar jag dit, jag lovar.
Maila mig för mer info ulrika@lyckhem.nu

Detta kan ni drömma er bort till så glömmer ni kylan utanför dörren en stund!

Kram
Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar