Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



tisdag 9 februari 2010

Surtant på rysk vildhäst!

I morse vaknade jag verkligen på fel sida. Jag kände mig lite smått irriterad på hela tillvaron, Aaron som bara gnällde vilket säkert var en följd av mitt dåliga humör, att kontoret ALDRIG städar sig självt, att jag borde lyssnat mer på Herr Pensionat när han sa att jag borde 5 dubbla saltmängden i brödet jag bakade i går kväll, att Bygglov inte kommer hit och renoverar allt som ska renoveras. En sådan morgon var det.
Jag tänkte att en prommenad med en kär vän skulle säkert pigga upp mig så med mobilen intryckt mellan axeln och kinden och med en sprattlande Aaron under mig som inte ville ha overall. "inte ovelol, jacka mamma, Aaron ha jacka!" , ringde jag henne och vi bestämde träff uppe i Stridsby hos en annan vän. Denna "annan vän" har införskaffat sig 8st ryska Basjkirhästar som hon kommer ha turridning med framöver. Så av en slump så hamnade jag på en sådan på förmiddagen och vi red ut på en jätte trevlig ridtur.

Det var super mysigt och så skönt att glömma bort mitt dåliga humör! Herr Pensionat var nog ganska så nöjd han med som slapp mig hela förmiddagen :)

Nu ska jag packa för morgondagens utflykt till Kungsberget! Vad har jag att vara sur över egentligen??

Kram
Ullis

2 kommentarer:

  1. ÅÅÅ... Jag bara älskar dig blogg!!!!
    Är så nyfiken på hur mycket fint ni har gjort de, va ute sist 2001 på Halloween fest... så jag tror nog de är lite som är förändrat och omgjort....=o) lycka till med allt....
    Mvh micha

    SvaraRadera
  2. Hej Micha! Vad kul att du gillar min blogg :) Om det var 2001 du var här är du tvungen att komma hit å se förändringen =) Eller jag kanske ska säga att du är varmt välkommen!

    SvaraRadera