Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



torsdag 4 februari 2010

Jag, djuren och marknadsföringen!

Jag säger det igen, oj vad snö vi har. Det är helt otroligt, och väldigt mysigt! Jag har, tack vare mitt förra blogginlägg, fått erbjudande om att FÅ ett par längdskidor. Det är ju helt otroligt vad folk är givmilda. Jag blev väldigt glad, så nu ska jag bara på jakt efter pjäxor :) Idag vill jag inget annat än ge mig ut i solen och bara njuta, men jobb först...

Med snön kommer även alla djurspår. Det är helt otroligt vad djur vi har runt oss. Dels har vi våra fina rådjur. Det är 2 olika par som kommer mest. Ena paret är stora och fullvuxna, ena med horn och den andra utan, Nisse och Greta kallar jag dom :)
Sen har vi ett mindra par, oxå en tjej och en liten liten kille som har 2 bollar som antagligen är början till horn. Donnan och Lillplutt får dom heta!
Dom äter all fågelmat! Fast fågelmaten är 2 meter från husväggen kommer dom obekymrat och bryter upp diverse fågelhustak och mumsar i sig. Ibland knackar jag och Henrik på fönstret för att meddela att fåglarna oxå är hungriga. Då blänger dom oförstående på oss! Hihi, jätte charmiga är dom och jätte ulliga. Dom har väl fått så tjock päls äv denna vinter.

Sen har vi dom mindra omtyckta vildsvinen. Dom är säkert söta på sitt sätt, men dom förstör stigarna där jag och Erik prommenerar. Å det är inga dåliga hål ska jag berätta! Ibland får Erik för sig att han ska rulla runt i det grisarna har bökat upp. Jag anser inte detta som en bra idé, grisdreggel i min hunds päls... Nej tack!

Men med skräckblandad förtjusning kan jag berätta att det vandrat runt ett Lodjur här! Först för någon vecka sedan hittade jag ett spår i skogen som jag tog kort på med mobilen (nä jag kan inte lägga ut bilden då min dator påstår att jag ska ha en skiva medskickad från Ericsson när jag fick min mobil, där jag kan installera så jag kan föra över bilder MEN ICKE...frustrerande)

Det visade sig iaf vara Lo. Sen i förrgår när Herr Pensionat kom hem sent på kvällen efter att det snöat så hade Lodjuret gått rakt över gården, in under Stora Annexet, sen tillbaka förbi garaget och sen upp i skogen!!!

Den kvällen riggade jag och Herr Pensionat (mest Herr Pensionat, men jag övervakade det hela) upp en kamera som filmade hela natten! Nu går den varje natt och varje morgon snabbspolar vi igenom det hela.

Det enda som syns är Nisse, Greta, Donnan och Lillplutt. Och så tidningsbudet, i natt kom han 04.22!

Men vi ger inte upp, vi ska få fast rovdjuret på film :)

Nu måset jag fortsätta med marknadsföringen. Vi måste ju synas också, väldigt dumt att renovera alla rum och sen kommer ingen och bor!

Kram Ullis

Ps. Väldigt kul att Heja Abbe vann stora bloggpriset! Stort grattis :)

1 kommentar:

  1. hellooo!
    Vad roligt du skriver , skrattade flera gånger:) :)
    Lodjur, det va som sjutton! stackars brevbäraren, han behöver ju inte gå och lägga sig...
    Det verkar som att ni har det bra i alla fall, skönt att höra! Vi med!
    Hälsa familjen så hörs vi snart igen/ kram

    SvaraRadera