Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



lördag 15 augusti 2009

Kära storebror!

Det är så härligt när stora storebror kommer ut och hälsar på, alltså han som är äldst av mina två storebröder, för då använder vi vår underbara vedeldade bastu. Det händer inte annars. Ikväll var det extra mysigt då regnet öste ner så det smattrade på taket medans vedpinnarna sprakade och gnistrade. I samma stund försöker två trötta, utarbetade pensionatsägare och, ja jag vet inte vad bror har för ursäkt ;), komma på vad det heter när man är mer än en konditor. En konditor fler konditorer, konditörer, konditotorer.... vad heter det???
Det är ungefär den nivån vi har på samtalet efter en lång dag med matlagning till våra kära grannar som har kusinträff.

Kram
//en väldigt uppvärmd pensionatsvärdinna

Ps för att inte skapa avudsjuka i familjen så är det väldigt trevligt när lilla storebror är och hälsar på oxå! Även om vi inte bastar ;)

1 kommentar:

  1. Får en Suss också använda bastun? *ler* Jag älskar att basta!

    SvaraRadera