Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



onsdag 19 augusti 2009

ja del 2 i härvan!

Jag har iaf fått Tele2 att fixa servicepapprena från det hemska företaget Anovo Nordic AB. Så mycket längre har vi inte kommit. Monstret som nu mer bara ligger i en låda i receptionen har, trots sin ovilja att funka, snällt ringt varje morgon kl 7.15. Jag hade nämligen ställt in alarmet på att ringa varje morgon så jag inte skulle glömma att ställa klockan. Nu kan jag inte få bort denna funktion eftersom jag inte kan komma in i telefonen. Men ringer gör monstret, VARJE morgon. Börjar att tröttna en aning på Miss Li´s " Ba ba barabababba ba ba" som jag hade som väcknings signal.

Men för att prata om något roligare!
Ikväll har vi avslutningsfest för personalen som sker på okänd ort. Det ska bli skojsigt och mingelbilder utlovas.
Ännu roligare är att fasad på Manngårdsbyggnaden är färdigmålad så nu är det bara taket kvar. Henrik står i skrivande stund uppe på nocken i full färd att få taket att skina som nytt.

Sen måste jag dela med mig av ett underbart vykort från 14 augusti 1907. Motivet är Väddökanal en vårdag.
Grisslehamnd 14/8
Mon Geere
Härmed tager jag mig friheten skrifva till Eder vilket efter vad jag tror skall glädja Er mycket, Ack! om blott ni vore här men det förblir en dröm vilket jag aldrig vågar hoppas skall förverkligas. Tänk Er en månskensafton vid Ålandshaf!
Så underbart skrivet till en Herr J. Modén. Det är inte undertecknat av något namn, men jag ser framför mig en ung dam i stor vit hatt och en vitspetsig klänning med mycke tyg, sittandes på ett pensionat i Grisslehamn och tråna efter Herr J. Det var kärlek i början av 1900talet det!

5 kommentarer:

  1. Anovo Nordic... *jag ryser*

    SvaraRadera
  2. Ja usch, har du oxå råkat ut för dom?

    SvaraRadera
  3. Japps jag råkade ut för dom på fotoqick!

    Hehe tack för tipset. Men jag har hittat ett företag som säljer städprylar som är helt miljövänliga och man använder bara KALLT VATTEN. Låter helt sjukt men det är städ prylarna som tar hand om alla bakterier. Så inga kemiklalier alls! =) Det är såklart dyrt men jag har köpt ett moppset bla så nu behöver jag knappt dammsuga (bara mattor). Hmm ja det är därför jag varit på "städ partyn"... Man måste se det för att tro det =) Det skulle vara intressant för dig också det vet jag! www.enjo.se

    Hyresvärden kom med en nyinköpt kompost igår, så ett steg till åt rätt håll!

    SvaraRadera
  4. När kommer mingelbilderna ????

    "TurboThomas"

    thomas@rosenborg.se

    SvaraRadera
  5. Hej Turbo Thomas :) Dom är nästa för magstarka! Haha! NÄr kommer du nästa gång?

    SvaraRadera