Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



torsdag 9 december 2010

Sjuk!

Jag är sjuk. Jag är lika sjuk som Herr Pensionat tror att han är sjuk när han bara är hälften så sjuk som jag är nu.
Har tvingat i mig färsk ingefära och ska nu toppa med panodilbrus, berocca och honungsthe.
Denna dunderfökylning finns inte de närmsta 3 dagarna. En pensionatsvärdinna har inte tid med det i juletider.

Idag kom Aaron å klättrade på mig när jag låg febrig i soffan.
Jag: Aaron, var försiktig med mamma nu, jag är lite sjuk.
Aaron: Varför?
Jag: För att jag har fått några baciller på mig.

En stund senare när jag ger Aaron en kram
Aaron: Mamma, va lite försiktig med mig för jag har silver på mig.

Efter en stund förstod jag att han menade baciller :) Sött!

Kram
Ullis

3 kommentarer: