Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



lördag 18 december 2010

Sista sittningen!

Ikväll är det sista sittningen. Känns väldigt skönt men lite tomt som alltid. Nu väntar en lugn vinter med mycket renoveringar och förhoppningsvis även lite ledig tid för familjen Pensionat.
Mitt mamma hjärta blöder en aning då Aaron har fått sova borta 4 helger i rad och nu tydligt satt ner foten att det vill inte han något mer. "Jag vill va hemma mamma!!" Igår skulle han ha åkt till farmor och farfar, där han vanligtvis stormtrivs och slänger sig i bilen när vi säger att han ska få åka dit. Men han ville inte, han sa till Herr Pensionat
" Pappa jag vill va hemma och älska dig"
Herr pensionat som inte riktigt lyssnade sa glatt,
" Åå Aaron jag älskar dig oxå"
"Nä pappa, jag vill älska dig hemma!"

Aaron fick stanna hemma den här helgen, vi hade inte hjärta att släppa iväg honom och det gick bra att ha med honom i restaurangen igår kväll. Å i kväll sover Aarons underbara faster kvar och tar hand om honom. Sen har vi lite mer än 2 veckor tillsammans med Aaron då han även ska vara ledig från dagis.

Så ikväll åker julmaten ut för sista gången och grisen Greta har gjort sitt för iår!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar