Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



lördag 11 december 2010

Julbord i massor!

Gårdagens sittning gick super bra. Jag mår bättre, inte bra, men mycket bättre. Jag måste faktiskt krypa till korset och erkänna att jag är en liten piplisa när jag blir sjuk. Inte det att jag blir förlamad och måste ligga i horisontelt läge så fort febern slår in. Utan mer att jag vill att alla ska veta att jag är väldigt sjuk. Påminna liksom, sucka lite högt och stöna efter att fått snyta mig för femtielfte gången. Herr Pensionat däremot bara biter ihop och kör, inget pipande här inte.

Och eftersom han inte piper tycker jag att jag kan passa på att pipa för två!


Jag och Lillan, på bilden nedan, har precis serverat frukost till våra gäster och det våfflas och mumsas på Herr Pensionats goda bröd.

Fina små kroppsavtryck har vi i snön också efter att några gäster badat bastu och rullat sig i snön.


Det är så mysigt att ha Lillan här. Hon har vart med sedan vårt första julbord 2005.
Inget julbord utan Lillan liksom :)

Nu ska lunch sittningen förberedas och även kvällens så allt flyter på smidigt.

1 kommentar: