Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



torsdag 1 juli 2010

Mardrömsresan till Norrtälje!

Varje tisdag kör Roslagstvätt ut lakan och dukar och sånt som vi behöver. Så varje måndag ringer jag och beställer hur mycket jag ska ha. Men inte denna måndag. Dagvill som jag är just nu då varje dag känns som lördag så slog inte ens tanken mig. På tisdag morgon kommer jag till insikt, både vilken dag det är och att jag inte beställt några lakan.
Det var ju inte så mycket att göra mer än att ringa in personal som kunde jobba istället för mig och sen bege mig till Norrtälje med min annorlunda sportbil.
Min älskade sportbil tjöt som en stucken gris hela vägen. Så det var inte annat att göra än att ringa bilverkstan och fråga om jag kunde svänga in för att kolla vad det var.
Underbara som dom är på Mekasin så tog han emot mig och konstaterade att jag inte skulle köra en meter till....
Jaha, där stod jag med bilen fullastat av smutstvätt och inte en kotte som kunde hämta mig.
Jag kan ju inflika med att detta hände i tisdags = årets hittills varmaste dag!!

Jag får låna en lånebil tillslut. En liten golf. Jag får precis igen bildörren efter att ha tryckt in all tvätt i den extremt lilla bilen. Konstaterar att AC inte finns.
Beger mig in till Norrtälje, svetten rinner längs hela ryggen. Byter min smutsiga tvätt till ren tvätt inne på Roslagstvätten. Sen är nästa mål Rusta. Här ska handlas solstolar, flytvästar, parasollfötter, entrémattor och lite till. Nämnde jag att golfen var väldigt liten?
3 ggr fick jag packa om för att få igen dörrarna. Sen börjar klockan bli mycket och öppning för restaurangen börjar närma sig. Herr Pensionat mindre nöjd med situationen då Aaron inte vill samarbeta och han har massor av mat som måste lagas.
Jag jagar barnvakt medan jag väntar på att bli hämtad på bilverkstan.
Stress, värme, dålig mottagning i telefon, han som skulle hämta mig hade ingen bensin i bilen, lite mera stress.
Förlossningsandas är faktiskt ett bra knep att lugna ner sig. Så jag stod och förlossningsandades ett tag och sen löste sig allt och jag kom hem. Gästerna började droppa in lagom till att jag fått på mig förklädet och kvällen blev lyckad.

Jag ska inte glömma beställa lakan någon mer gång!!

//Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar