Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



fredag 2 juli 2010

Blå blå himmel för oss!

Vilket väder vi har. Å vad parasollen gör sig bra ute på uteserveringen. Det var värt att knö in dom i den lilla lilla golfen :)
Nu är min älskade bil färdig och kommer hem till mig ikväll. Det som var tokit med den var att det saknades en bult på generatorn så generatorremmen hade gått av och så behövde framvagnen justeras ordentligt. Så det var inte värre än så..... några tusenlappar senare. Ja jag passade på att köpa nya däck oxå. Vill ju vara rädd om min fina sportbil!

Ikväll är det mkt bokat på restuarangen och alla sängar är fullbokade. Underbart!

Vi hade en väldigt lugn onsdag med bara ett fåtal matgäster och några boende. Så jag och Henrik passade på att ta en lugn kväll och överlät restaurangen till personalen. Känns så konstigt att inte vara där och peta och se till så allt går bra.
Det är inte det att jag inte litar på personalen, för det gör jag verkligen. Vi har jätte bra personal. Det är nog bara ngt som kallas för kontrollbehov :)
Så jag sprang nog här nere halva kvällen ändå!
Det var så lugnt så min kära servitör passade på att fota lite.



Varsågod!




//Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar