Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



söndag 11 juli 2010

Blood, sweat and tears!

Å herre jisses... jag rinner snart bort! Vi har haft en fullsmockad helg både på boendefronten och i restaurangen. Oj vad vi har jobbat. Så har jag så grym personal som ställer upp och sliter i värmen. Utan dom vore detta inte möjligt.

Nu ska vi servera middag till några båtluffare innan vi drar till Fejan för att koppla av en liten stund!

Men först måste jag bara berätta något roligt som hände alldeles nyss i skrivande stund!! En gäst råkar backa in i vår lilla stubbe där vi och vaktis har våra brevlådor. Det hände förra årat oxå och då var det bara vaktis brevlåda som blev helt platt, på våran blev det inte en skråma. Så vaktis köpte en stor ful plastbrevlåda som han sa måste tåla det mesta!! Nu har det alltså hänt igen. Inte skråma på vår medan vaktis fula brevlåda nu är ännu fular. Jag kunde inte låta bli att fnissa!
Skadeglädje heter det visst :)

Kram
Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar