Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



tisdag 10 november 2009

Så, nu börjar denna dag att lida mot sitt slut. Det är så himla mysigt att ta hand om en så här liten grupp som vi haft idag. 8 personer. Jag hinner liksom göra det där lilla extra. Gjort bordsdekorationer, bakat, tänt ljus överallt och lite sånt. Det är jätte kul när vi har mycket folk oxå, med massor av personal och saker som händer överallt hela tiden. Allt har ju sin charm :)
Vaktis har verkligen gjort sig förtjänt av en guldstjärna idag då han har handdiskat all disk! Vi har installerat en ny diskmaskin som självklart inte kom igång, en servicekille kommer nästa vecka och fixar. Så det var ju verkligen tur att det bara var 8 personer och inte 80 denna konferens!
Vi har fått snyltgäster på Lyckhem. 3st rådjur som är helt orädda! Jätte mysigt faktiskt. Erik (hunden) tycker det är mindre kul medan Aaron är överförtjust " Åju! Mamma, titta Åju!"
Jag misstänker att det är samma gäng som även härjade fritt förra vintern och åt upp min tjärve som var menat till fåglarna, hihi på två dagar var tjärven borta. Underbart!

Här skymtar man rådjuret vid trädet



Två nyfikna killar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar