Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



onsdag 11 november 2009

En trevlig morgon på Lyckhem :)






Klockan ringde 05:45 imorse. Det gick faktiskt väldigt lätt att komma upp och jag kände mig pigg! Härligt. Det är väl kanske skillnad att ha en konferens på 2 veckor och inte 5st samma vecka. Energin räcker till :)

Gjorde frukost, tände brasa och tog mig en kopp kaffe. Sen kom vaktis och började diska... för hand :) Den nya fina diskmaskin blänker så fint i diskrummet. Som vanligt skrålade jag med till radion och får då frågan av vaktis om jag har ont i magen!! Hmf, jag som är stensäker på att OM jag sökte till Idol skulle jag lätt komma med. Men jag kommer aldrig söka, så jag kan ju få fortsätta leva i den tron tycker jag ;)

Har nu precis bakat äppelpaj som konferensgästerna ska få om en liten stund!
Trevlig tisdag på er.
Skymt av bardisken och brasan


Fina nya diskmaskinen, och ren, handiskad disk




Min paj i ugnen!




1 kommentar:

  1. Hej Ullis!
    Även jag har hittat din blogg nu och läser den med glädje och ofta ett litet fniss... Jag vet ju hur jobbigt det kan vara och att det inte alltid är så lätt att ta motgångar och problem och blir då extra imponerad av ditt optimistiska och positiva sätt att beskriva era både roliga härliga och besvärliga dagar!
    Kram på dig (och förstås A H och E)
    Lena

    SvaraRadera