Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



fredag 6 november 2009

Känns som om denna höst är en höst då människor är sjuka!

Ja, nu är jag vaccinerad. Det kändes inte alls och jag har inte mått så jätte dåligt efter, jag har iofs lite feber i skrivande stund men den har jag valt att ignorera, den finns inte. Jag läste Lindas blogg och kände helt plötsligt att jag inte har det så illa. Linda är uppvuxen i samma "by" som jag och jag hittade hennes blogg i somras och har inte kunnat sluta läsa, och hon mår pyton vilket ganska ironiskt fick mig att må bättre. Inte av elaka skäl utan att jag kände att hon har det så mycket värre. Jag hoppas hon får må bättre snart och njuta av sin graviditet som är såå efterlängtad! Alla varma tankar från mig till henne.

Läget på Lyckhem är lugnt, det gråa vädret gör att dagarna blir ganska korta och kvällarna långa. Men det gör inte så mycket, jag har kunnat sticka en hel del. Snart är mössa 3 färdig!

I veckan var jag och Henrik på ett viktigt möte som jag nämde tidigare i bloggen. Det var ett underbart möte. Vi satt på Åtellet i Norrtälje (underbart hotell) och åt lunch och klubbade att nu börjar vi med årets projekt. Vi är 4 företag inblandade, men jag vill inte gå in på detaljer förrän allt är färdigt. Men jag vill bara göra er uppmärksamma på att håll utkik, vi kommer att synas!

JULBORD , vi har väldigt mycket bokat så jag uppmanar till er som har tänkt att boka att göra det nu, det börjar nämligen bli fullt och det värsta jag vet är att behöva neka, så skynda er.
Det kommer bli ännu häftigare i år och jag lovar att dela med mig av mitt godisbak även denna vinter i bloggen. Förhoppningsvis ska jag inte missberäkna så mycket som förra året vilket gjorde att jag fick baka nytt inför varje julbord. I år ska jag ta i med mängderna så jag spricker. Henrik har många nya häftiga idéer och pappa har som vanligt lovat att komma och baka sitt underbara knäckebröd!
Vi har två konferenser till inbokat, men sen är det jul för hela slanten, ofattbart men väldigt underbart!

Trevlig helg!

Kram Ullis

5 kommentarer:

  1. Hej vännen! Jag hoppas att vi är ibokade på julbord med övernattning tillsammans med Tove & Ylva med familjer den 12 dec =) Ska bli så roligt att träffas. Jag läängtar! *puss o kram*

    SvaraRadera
  2. Det hoppas ajg oxå . Å glöm inte att Carina kommer också och ev, Jossan. Puss

    SvaraRadera
  3. Åh då blir et ännu roligare! Härligt!

    SvaraRadera
  4. Hej Ullis, kul att hitta in hit såhär när man nästan är grannar! Vad kul vi hade på festen i lördags, och vad fina alla var även om glittret föll av framåt natten ;-)
    Vi syns och hörs! Kram Sanna

    SvaraRadera
  5. Suss och Tove! Självklart har jag inte glömt er, längtar ju tills ni kommer!

    Sanna: Vad kul att du hittade hit och jag håller med, det var en kanonkväll, jag hade träningsvärk dagenefter efter allt dansande :) Hoppas vi ses snart igen! KRam

    SvaraRadera