Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



söndag 27 september 2009

Lite vardagsmat!

Det blåser kraftigt idag. Grenarna viker sig av vinden och bladen släpper som om dom hade betalt för det. Vi var ute hela familjen idag på förmiddagen i blåsten. Aaron tyckte det var jätte kul, springa i medvinden i sin gummistövlar. När vi var ute planerade vi att dra om vägen upp till Lyckhem och göra en stor vändplan lite längre ner. Det kommer bli bra. Bosse traktor kommer få jobba ordentligt. Jag vet inte, men Henrik kommer på väldigt mycke som borde göras om där han behöver använda traktorn, börjar tro att han tycker det är lite roligt :)

Augusti momsen är klar och en hel del mer på listan i pappersväg. Monstret väntar fortfarande på att bli utbytt, börjar tvivla på om jag kommer få någon ny telefon.

Sen har vi världen finaste Aaron oxå. Det har hänt så mycket senaste tiden. Förutom att han pratar öronen av mig och Henrik så har blivit så "händig". Vet inte om man kallar det så. Men han äter själv med sin sked, tvättar händerna själv, tar på sig gummistövlarna, far runt i bobby caren som ett gehuu. Och för att komma till orden igen som flyger dom ur honom hela tiden. "Kom hit" "Gå ner" "mer" "nej" "mata mig" "åka bil" "åka båt" "hejdå" "hej mommo" "hejdå pappa" "pippi" "kittla" mm. mm. Vissa ord säger han hela tiden medan vissa bara hasplar ur utan förvarning. Det är häftigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar