Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



måndag 14 september 2009

Om morgonen när jag var med i en reklamfilm...

I morse steg jag upp 6.00. Eller, nä, jag snozade 2 ggr så jag var nog inte uppe förrän kvart över.
Dimman låg riktigt tjock och det var väldigt grått ute.
Väl inne i köket började jag förbereda frukosten och satte på radion, Lugna Favoriter. Mariah Carrey skrålade ut " and when a hero comes along..." och jag hamnade genast tillbaks till 4:e klass... fyrandiskot i Ärentunaskolansmatsal, tätt omslingrandes killen jag var kär i, vars flanellskjorta doftade av sköljmedel. Men jag blev snabbt tillbaka kastad till verkligheten när Mariah Carrey byts ut mot trafiknyheterna. Bakgrundsmusiken liknar gingeln i filmen Hajen när hajen är nära, fast med en tillagd trumma som ökar stressnivån ett snäpp till.
do do do do do do
" Så läget på Essingeledan är trafikstopp, en lastbil ha på vänstersida av hägerkörfält drabbats av punktering och det lär dröja drygt 30min innan man kan häva trafikstoppet. Läget i tunnelbanan är förseningar, Röda linjen har blivit tvugen att byta ut vagnar vilket gö..."
Där stänger jag av radion. Det blir tvärtyst, inte ett ljud.
Jag kikar ut genom köksfönstret som vetter ner mot hästhagen och solen tränger precis igenom dimman och bildar en ljusstrimma mellan hagens höga gräs och dimman, hästarna betar i lugn takt. Å som om det vore en reklamfilm lunkar det en älg obemärkt fram ur dungen.
Jag tar en sipp av mitt kaffe och känner pulsen går ner igen.
Om vi någon gång skulle ha så mycket pengar så vi kunde göra en reklamfilm så skulle den se ut så!

//Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar