Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



torsdag 24 september 2009

Ved ved mera ved!

Ja, nu har vi folkfritt ett par dagar vilket jag måste erkänna är väldigt skönt. Att få glida ner i myskläder på morgonen och sen förbli där i hela dagen utan att behöva möta någon. Härligt. Och det är väldigt härligt att kunna njuta av lugnet. De tidigare åren har vi inte kunnat det på samma sätt för då har vi alltid kännt att vi måste ha in mer för att klara vintern. Så är det inte nu, för det kommer mer. Detta är bara lugnet mitt emellan.

Men något som behövs till vintern varje år, bra sommar eller inte, är ved. Just nu ägnar Henrik dagarna till att klyva de envisa träbumlingarna som har legat nere vid pannan sen vi tog över Lyckhem. Anledningen till att vi inte har gjort något med dom är att de är så gigantiskt stora så inte ens Magnus Samuelsson skulle orka lyfta dom. Men nu har vi Bosse! Bosse orkar :)
Vid varje fikarast, lunchrast, kvällsmiddag samt frukost säger Henrik "Detta är sista gången jag klyver ved, nästa år köper vi!!"
Så får det bli.
Jag skulle gärna stapla ved och greja, men som vanligt är jag fast vid skrivbordet. Det samlas så mycket på hög när vi har mycket att göra. Allt från fakturor, löner, momsredovisning, bröllopsförfrågningar mm

Å bröllop ja, har aldrig vart med om maken till många bröllopsförfrågningar. Vi har redan 3 bröllop bokade nästa år och 4 till som är prelliminära. Jätte roligt att så många vill gifta sig hos oss. Vi hade ju ett bröllop i början av september som blev jätte lyckat. Njut av bilderna så hörs vi när pappershögen minskat och momsredovisningen för augusti är klar!


74st kuvert med 3 sorters vin, för-varm och efterrättsvin. Många glas att putsa. Det är tur att vi har personal :)




Dagen efter Brunch!


Brudbuketten mittemellan smothies och juice.
//Ullis

1 kommentar:

  1. Härligt att ni finslipar bröllopsevenemangen. Johan och jag har ju nämligen kommit överens om att OM vi ska gifta oss någon gång så blir det nog ute hos er... Puss puss

    SvaraRadera