Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



måndag 5 oktober 2009

Höstmys på Lyckhem!



Vår vardag börjar sakterligen krypa sig på oss vilket är varmt välkomnande. Konferenserna kommer lite glesare nu så vi kan till och med tillåta oss att bara göra ingenting...en HEL dag!





Jag har ett hett tips till er som gillar att höstmysa. Ring mig, boka en av våra stugor 650kr/dygn som har dusch, WC, pentry och TV och 4 bäddar. Så bokar ni en bastutid i vår vedeldade bastu. Sen tar ni er ut hit på fredagskvällen efter jobbet. Räkna med att det är beckmörkt, lite små duggit och murrigt när ni anländer. Skynda er in i en varm skön stuga där ni kryper upp i soffan för att titta på Idol.


Lördagsmorgonen kommer och svampkorgen står i hallen. Ge er ut i den otroligt friska höstluften och plocka er trötta, jag överdriver inte när jag säger att man ser inte skogen för all svamp. Bara en liten lätt överdrift ialla fall ;)


För er lite mer våghalsiga så hyr ni vår motorbåt och bokar tid med Henrik så tar han er ut i vårt fiskevatten för att lägga nät. Tidigt morgonen efter i morgon dimman vittjar ni näten som kan innehålla både, Abborre, Sik, Öring, Gös eller Gädda


Bokar ni i god tid, dvs minst 7 dagar innan, så går det att boka mat för hela vistelsen. Är det riktigt kallt kan ni hyra scoteroveraller, inte att underskatta!
Jag tror inte ni kommer bli besvikna :)


Bilden tog jag igår på min svampjakt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar