Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



fredag 8 oktober 2010

Hösten är äntligen här!

Jag älskar ju verkligen hösten. Färgerna, lukten, luften, lugnet, svampen, regnet... Ja hösten här allt.
Men denna höst är faktiskt förste gången som jag känner att jag missat sommaren. Den bara flög förbi. Det var så underbart varmt men då hade vi som mest att göra. Jag låg på stranden en eftermiddag med Aaron efter att ha hämtat honom på dagis, vi var ut 3 gånger med båten och badade någon timme eller åt lunch på någon av alla ökrogar.
Iofs så blev det många natt dopp från bryggan efter att ha stängt restaurangen, vattnet var ju ljummet!
Men jag är inte bitter!! För om 2 veckor åker jag och Herr Pensionat och lilla charmtrollet (Aaron) på semester i 11 dagar. Jag skriver det igen...11 dagar. Det har aldrig hänt. Sist jag och Henrik var på semester var innan Aaron föddes, för 3 år sen ganska exakt. Sen hade vi iofs 4 dagar i Vemdalen i vintras. Så här ska det njutas.

Först ska vi bo på hotell i Barcelona 4 dagar innan vi kliver på en av Royal Caribbeans kryssningsfartyg som tar oss längs Italiens kust. 7 dagar med allinklusiv.
Jo jag tackar jag

Vi har två saker att lösa innan vi kan åka.
1. Någon som kan ta hand om vår snälla lilla hund.
2. Någon som kan mata surdegarna...

Men innan vi har semester i åtanke ska vi slå till med årets höjdpunkt.
Eld över hav och land.
Det kommer bli så otroligt häftigt med en härlig 3 rättersmeny, och sen en eldshow ni sent kommer glömma!
Läs mer på vår hemsida www.lyckhem.nu eller facebooksida http://www.facebook.com/#!/pages/Bjorko-Sweden/Lyckhem-Skargardspensionat/106865039350624>

Hör snart igen!!

3 kommentarer:

  1. Bra att du bloggar igen! :) Haha.. du måste ju förklara det här med surdegarna!
    kram ses imorgon

    SvaraRadera
  2. Vad härligt!
    Hunden kan vi tyvärr inte ta hand om (4 katter) men surdegarna kanske... om jag kan ha dem här hemma.
    Hur många har ni på gång?
    Annars kan man ju faktiskt frysa in surdegar.

    SvaraRadera
  3. Jag vill vakta vovven!! klarar han sig själv mellan sådär 8.00-16.30 på dagarna? Puss

    SvaraRadera