Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



torsdag 14 oktober 2010

Storm med klass 2 varning!

Sitter inkurad vid datorn och ser på vinden utanför. Längst ner vid slänten ner till pannan ser jag herr Pensionat och hans kompanjon P slita med att gräva bort stora stenar. Kompanjon P har en gigantisk grävskopa som han lassar bumlingarna på Bosse och hans lilla flak. Bosse ser ut som en liten leksakstraktor jämfört med den stora grävskopan. Till herr Pensionats förfäran väljer Aaron numer att åka med Kompanjon P :) Bosse är inte lika häftig längre!

Själv sitter jag inne med mina bumlingar till papperhögar. Jag börjar få ordning efter sommarens kaos. Men det är så frustrerande att jobba med papper tycker jag. Det känns inte som om jag gör något. En hel dag kan gå så frågar herr Pensionat vad jag gjort. Å då blir jag nästan sur för att jag inte kan komma på något.
Men idag gjorde jag en lång lista, även på små saker som att skicka iväg en offert. Ringa om olika saker etc. Så när jag bockat av allt så fick jag ihop det till 12 punkter! Så nu känns det bättre.

Så har jag gått och anmält mig till en kurs i november för kvinnliga företagare. En av konferensgästerna som var här tidigare i höstas var engagerad i ett utbildningsprojekt här i stockholmslän så bjöd hon in mig och jag tog tillfället i akt! Jag fick även med mig min kära vän på grannön!
Ska bli spännande.

Nu får jag fikagäst!
Här har ni en bild på grabbarna som jag ska lite på att göra fint runt stora annexet... vad tycker ni, ser dom ut att lita på???

2 kommentarer:

  1. Ha ha inte ett dugg Ullis, vad tänkte du på när du anlitade Pigge och Gnidde??? ;-)) Ha en härlig resa och skänk en tanke till oss stackare som måste vara kvar i kylan när du sänker första paraplydrinken ;-) Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Tack Sanna! Jag kommer njuta för fullt och tänka på er andra här hemma så ofta jag bara kan! ;) Kram på dig

    SvaraRadera