Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



fredag 15 oktober 2010

Resfeber!

Ja, nu är det inte många dagar kvar tills vi lämnar kalla Sverige. För kallt är bara förnamnet just nu. Även om vädret bjuder på klarblå himmel och sol i skrivande stund sitter jag här på kontoret och huttrar. Var precis och satte på mig fårskinntofflor och halsduk. Vi har ju värmepump i vårt hus som funkar jätte bra MEN den når inte riktigt in i kontoret. Så här på lågsäsong så spenderar jag säkerligen 80% av min tid här inne, kanske dags att göra något för det är svårt att skriva på datorn med lovikavantarna på.

Anar man inte till och med att min näsa börjar bli lite röd.
Nä, detta ska åtgärdas med ett av våra Bauhaus inköp på studs. Jag måste ändå ut och sätta på värme i min mors lilla stuga som hon hyr då hon entrar Lyckhems marker imorgon.

Återkommer...

//En kall Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar