Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



fredag 3 september 2010

Fredagsmys!

Nu har gruppen åkt och Lyckhem är tyst igen. Eller tyst och tyst. Det blåser något enormt ute så det viner i våra gamla fönster och väggar. Stugorna är fullbelagda men dom sköter sig heltsjälva i stort sätt. Så jag satt och räknade och kollade igenom min kalender och insåg på fullaste allvar att denna helg är första helgen sen 21-23 maj som vi är lediga en hel helg!
Så nu är det dags för fredagsmys och boande i soffan hela helgen innan det är dags för personalfest på måndag!

Trevlig helg och trevlig läsning, våra senaste gästboksinlägg här...

28 augusti Bröllop Så mycket kärlek!! Även i maten, MUMS!

Sofi och Micke:s Bröllop 28/8 2010
ett minnesvärt bröllop som gick i kärlekens "lila" tecken. Tack för underbar mat, personal och härliga Lyckhem & tack för ett fantastiskt bröllop i den mysiga lilla kyrkan.
/Släkten Persson med respektive / Långshyttan Dalarna


29/8
Tack för ett underbart bröllop 20100828. Allt var perfekt. <3
Vi är så tacksamma! Ni är bäst!
Många kramar från brudparet.

2010-09-03
Tack för jättegod mat och Trevligt bemötande.
Liljegårdens personal, Örsundsbro

Det är så jag blir lite rörd ibland... men det ska inte stiga mig åt huvudet. Vi har lång väg kvar jag och Henrik innan allt är perfekt!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Så glad blev jag när jag fann en "ny" skärgårdsblogg. Själv lever jag på Sandön, Sandhamn, året runt. Min bättre hälft (?!) är knuten till Seglarhotellet. Vi är förutom oss vuxna (nja) i familjen även två katter och en lathund. Barnet flög ut på egna vingar för några år sedan, hon är nu gift och har två barn. Jag hoppas att vi kan ha kontakt och besöka varandra, en stor anläggning haar alltid mycket att lära av en mindre (ler).
    Allt gott till Er!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad kul att du hittat hit! Jag har gärna kontakt med andra i liknande situation som mig. Försökte ta mig in på din blogg men vet inte om jag hittade rätt.

    Hoppas vi hörs igen!

    Höst hälsningar
    Ullis

    SvaraRadera