Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



torsdag 2 september 2010

En höstkväll med höstsvamp!

En riktig höstdag har det vart idag med sol och regn och blåst. Konferensgästerna samlas runt brasan i matsalen innan middag och värmer fingrarna efter att ha haft Walkietalkabout med Erevent. Ett mycket trevligt evantbolag som vi samarbetar med!





Nu avnjuter dom en 3-rätters under skratt och glada röster. Kvällensmeny består av en
Höstsvampstartlett med tryffelcreme


Lammytterfilé med rödvinsky och rotselleririsotto


Chokladkaka med havtornsorbé




Jag och Mickespring har jobbat på bra idag med att börja få ordning efter sommarens kaos och bröllop. Glas och tallrikar börjar hitta tillbaka till var de kom ifrån och personalgarderoben har tömts. Nu ser vi fram emot en lång kväll med drinkar och mingel. Sen ringer väckarklockan 5.30 för att förbereda deras frukost :)




Kom på att jag måste berätta för er om Herr Pensionats surdegar. Jag återkommer :)





1 kommentar:

  1. Åh, jag vill tillbaka till er nuuu!!! Saknar lyckhem redan... och eran superduper goda mat!! Bara vattnas i munnen när jag tänker på den ;)

    SvaraRadera