Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



torsdag 25 juni 2009

Sol och värme!




Å välkomnande värme, helt underbart. Några gäster sitter på uteserveringen och dricker öl. Vi har ett äldre par från frankrike som i skrivande stund äter Henriks underbara lax inne i matsalen till tonerna av Lars Winnerbäck.

Incidenten med att min blogg blev onårbar tog bort min lust att skriva. Det känns så snopet att få lämna kvar allt jag skrivit med den gamla sidan. Min tanke var att göra en liten länklista på sidan med utvalda favoriter från förra bloggen men den försvann innan jag hann göra något.

Men jag ska försöka komma över det och istället förundras av alla tillfälligheter. Det är alltid så på somrarna, väldigt mycket tillfälligheter... eller ödet kanske någon skulle kalla det, jag hade bara glömt bort att det var så.

Som en jätte trevlig tjej som bokat idag för henne och hennes son i två nätter, bara för att sola, bada, åka över till Arholma och strosa. Hon hittade oss på nätet av en ren slump och tänkte hit åker vi. Då visar det sig att hennes man varit hos oss på konferens för 2 år sen. Det hade hon inte en aning om, små tillfälligheter som gör helheten ibland.

Veckans flopp!
Glassfrysen bestämmer sig för att gå sönder mitt i natten... i denna värme. Så dessa var de få glassar vi lyckades rädda. Vi får inte ny glass eller frys förrän på fredag, så folket får hålla till godo till piggilin, calippo och tipptopp ;)


Veckans topp!
Tomatplantorna var redo att komma ut. Gissa vilken som är min!? Hihi


Veckans Aaron!
Gillar inte mygg!!
Ska verkligen ta mig i kragen och komma över det här med bloggens försvinnande.
Kram Ullis

1 kommentar:

  1. Nej vem fan gillar mygg! :)

    Tack för schyssta kommentaren på min blogg, tjejen. Jag är inte r i k t i g t redo att uppträda med pole dancingen, hehe, men uppskattar stödet! Det här är en av de roligaste sakerna jag någonsin har åtagit mig, så det känns riktigt bra.

    SvaraRadera