Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



måndag 16 januari 2012

Första riktiga vinterdagen!

Nu har första riktiga snön kommit i Skeppsmyra. Med Arvid på magen och Aaron i pulkan tog vi en uppfriskande prommis med Erik som var rent utsagt snötokig. Han fick sådana tokryck att han sprang in i både det ena och andra. Drutta på rumpan när den förrädiska snön gömde isfläckarna gjorde han ett antal gånger oxå. Kul hade vi åt honom.
Aaron satt i pulkan som en liten prost och manade på mig: Spring mamma, fortare mamma!
Ingen hänsyn till att mamma för en vecka sen klämde ut lillebror :)
Jag kan ju erkänna att jag var rejält svettig när jag kom in. Nästa gång är det Herr Pensionats tur att agera draghäst.

Herr Pensionat har tagit båten över till Arholma idag för att träffa viktiga människor inom båttrafiken. Vi kämpar fortfarande på med vår båtlinje och i sommar kommer lite nyheter som jag presenterar så snart det är klart.
När han kommer hem så kommer han vara överlycklig. Han måste nämligen ploga :)
I oktober svetsade han om plogbladet och i slutet av november kom snökedjorna till Bosse som monterades på. Ja, sen dess har Bosse stått så fint inne i garaget!

Nu ska jag göra en lite planering inför helgen då ett grabbgäng har bokat in ett helgmys på Lyckhem. God mat och dryck och bastu står på önskelistan. Hoppas snön får ligga kvar tills dess. Är så mycket mysigare än lera...

Kram
Pensionatsvärdinnan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar