Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



onsdag 19 maj 2010

Kors i taket!!

Stunden är kommen... ÄNTLIGEN planterar Herr Pensionat ut sin växter i trädgården. Jag är fri. Tiden med jord i sovrummet, vattenpölar på varenda trappsteg då Herr Pensionat släpar 10l vatten upp till sin odling varje dag, är förbi. Jag kan gärna understryka att jag inte gjort ett handtag för att vår lilla värdshusträdgård ska bli verklighet. Herr Pensionat påstår att jag är växternas skräck, allt jag tar i dör :) Så jag har låtit bli att ta i alla miljarder små växter.
Däremot har jag torkat vatten fläckar, borstat bort jord, damsugit upp all lera som Herr Pensionat drar in efter att ha grävt i landet och glömt ta av sig skorna vid hans toalettbesök. Påminnt honom att det är dags att sova när han på kvällningen fortfarande står och plockar sten i landet. Jag har även sett till att han fått i sig mat. Så jag tänker snällt men bestämt säga VÅR värdshusträgård när någon frågar!

Och VÅR värdshusträdgård är jätte fin :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar