Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



onsdag 14 oktober 2009

Morgonmöte med feber.

Aaron har feber. Igår kväll visade termometern 39,4. Det var en väldigt stillsam och het Aaron som satt i soffan med oss tills han somnade.
Han har feber idag oxå så inge dagis. Han fick istället vara med mamma och pappa på jobbet. Ja det är inte så speciellt att vara med mamma och pappa på jobbet för Aaron eftersom det är hemma :)

Men morgonmötet fick han vara med på iaf. Det var jag, Henrik, Vaktis och Aaron. Aaron har lärt sig säga Vaktis namn till, framför allt, min glädje då det låter som om Aaron säger bajs. Vaktis är stolt ändå men grymtar åt min förtjusning till liknelsen :)

Det är mycket som ska göras inför vintern så listan idag blev lång. Allt från att ta in utemöblerna till att byta duschkabinerna i vandrarhemmet. Men sånt är kul. Jag vill dra på mig mina snickarbrallor på morgonen och dra kepsen över huvet och hugga i. Jag är så trött på att sitta vid datorn och sortera papper hit och dit. Det har blivit otroligt mycket skrivbordsarbete för mig efter denna sommar. Vi halkade efter ordentligt på den frontet då vi haft så mycket folk här hela sommaren och hösten oxå. Känns att jag har jobbat i motvind på den avdelningen länge.
Jag hoppas att det ska resultera i att jag kan göra lite annat nu. Varannan dag iaf.

Appropå snickarbrallor så var min en present från Henrik. Han är för romantisk min karl. På vår andra dejt så fyllde jag 20år, då fick jag faktiskt en blomma, en kaktus!
Sen vår första alla hjärtans dag vi firade så hade han jobbat väldigt mycket och inte hunnit köpa ngn present. Så då frågade han mig om jag ville ha ngt romantiskt eller praktiskt.
Jag som inte heller är så överdrivet romantiskt, sa att det beror väl på vad det är, men det är ju faktiskt Alla hjärtans dag så romantik är ju temat liksom.
Men han förespråkade det praktiska för jag hade ingen sådan hemma, så jag behövde verkligen det han hade i åtanke. Så visst OK, då kör vi på det praktiska.
Det visade sig vara en skurmopp han tänkte ge till mig.
Jag förbjöd honom att köpa den!
Sen har jag fått min jätte fina reflexjacka av honom. Inhandlad på Jula på rea. Jätte fin och knallgul! Hihi
jag ska inte bara göra narr av hans presenter för jag har fått jätte mycket fint och romantiskt oxå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar