Hej

Från omedveten till medveten och allt däremellan.
Bloggen är under uppbyggnad efter att ha avslutat mina 10 år som pensionatsvärdinna. Nu väntar nya spännande utmaningar och tanken är att jag ska reflektera de här, ibland, när jag känner fört!

Välkomna :)



onsdag 27 januari 2010

Storm, storm, du vackra storm!

Nu börjar det dra ihop sig för oväder. Dom har lovat ett riktigt busväder, speciellt vid kusten, på SMHI. Så nu håller jag tummarna. Jag älskar busväder, så länge det inte innebär några katastrofer såklart.
Nu när jag tittar ut genom rutan så flyger snön helt i vågrätt och trädkronorna böjer sig för den starka vinden. Helst ska ett träd välta någonstans så är jag riktigt nöjd, då har jag en bra bild sen att lägga ut på bloggen :)

Appropå ingenting så har Pensionatsvärdinnan vågat sig in till Stockholm igen. Ja, med egen bil även denna gång. Helt oförståeligt och om jag hade fått bestämma så hade inte detta skett. Men Herr pensionat menade på att "Övning ger färdighet" Så han passade även på att köpa ett par sänggavlar på blocket. Säljaren befanns sig i Hägersten.
Så nu var jag inte bara tvungen att ta mig till Strandvägen för möte hos Visitskärgården, utan även krångla mig vidare till Hägersten!
Jag var måttligt förtjust i detta kan jag säga.
Men jag gav mig iväg, och tro det eller ej, det gick jätte bra! Visst, hjärtat var i halsgropen och händerna skakade under färden, men det gick! Jag till och med bytte fil väldigt bestämt och körde om lite, ja man kunde nästa missta mig för att vara van stadsbo.
Det enda som kanske avslöjade mig var att jag inte hade på mig en gigantisk pälsmössa! För det hade ungefär varannan person jag mötte på stan. Jag fick hejda mig för att inte stirra som en 2 åring på killen i McDonaldskön som svajade så häftigt med sin mössa så hela huvudet liksom böljade!
Jag hörde mig själv i tankarna likt tant Agda 80år med knaglig röst
"Vad är det ungdommarna har på sig nu för tiden!?"

Hem kom jag iaf med äran i behåll och 2st jätte fina sänggavlar där fotändan är välvd som ett C och dom härstammar nog från runt 20-talet. Det blir perfekt i pensionatet när Herr Pensionat lagt sin magiska snickar hand på dom och jag får väl äran att måla dom!
Så tänk på det om ni kommer och sover hos oss och får äran att sova i just dessa sänggavlar (jag lovar att lägga en skön madrass emellan) att jag alldeles ensam hämtat dessa i storstan!

Herr Pensionat tittade precis ut genom fönstret och konstaterade att det har kommit minst 5 centimeter snö redan. Hmm den där pälsmössan kanske inte skulle vart så fel ändå nu när det börjar närma sig hundprommenad!

Kram Ullis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar